اخبار انجمن

111

سخنی شفاف با درخواست کنندگان تاسیس مرکز اسقاط

به نام خدا

سخنی شفاف با درخواست کنندگان تاسیس مرکز اسقاط

با سلام
این روزها از سوی محافلی خاص، با بهانه های مختلف و با طرح مسایل غیر واقعی یک تهاجم ناجوانمردانه با انگیزه ای مشخص علیه انجمن صنفی و مراکز فعال کشور سازماندهی شده است و از جمله گفته می شود که انجمن با افزایش مراکز اسقاط مخالفت دارد.
انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور در این چهارچوب بدین وسیله نظرات خود را به صورت رسمی اعلام می نماید:

۱- انجمن بر این باور است که اجرای قانون و مصوبات و دستورالعمل های دولت محترم می بایستی فصل الخطاب تمامی نظرات و دیدگاهها باشد و ملاک و مبنای هر تصمیم اجرایی قرار گیرد.
۲- انجمن صنفی معتقد است آخرین پاراگراف مصوبه هیات محترم دولت در مورخه ۱۶/۷/۱۳۹۲ که تحت عنوان ایجاد کارگروه برای تعیین سقف تعداد مراکز اسقاط وسایل نقلیه فرسوده ابلاغ گردیده باید بی تردید اجرا شود. این مصوبه در کمال صراحت چنین می گوید:
سقف تعداد مراکز اسقاط وسایل نقلیه فرسوده و نحوه پراکنش آنها در سطح کشور با رعایت اسناد بالادستی و میزان تقاضا توسط کارگروهی با مسئولیت رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مرکب از معاونان ذی ربط وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و نفت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سازمان حفاظت محیط زیست تعیین و مجوزهای مربوط توسط ستاد یاد شده صادر می شود. دبیرخانه کارگروه در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مستقر است.
این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
۳- محورهای مهم این مصوبه را یکبار دیگر مرور می کنیم
۱/۳– یک کارگروه با اعضای مشخص از وزارت خانه های مختلف با اختیارات و وظایف تعریف شده تشکیل می گردد.
۲/۳- تعیین سقف تعداد مراکز بر عهده این کارگروه است و این به آن معناست که تعداد مراکز اسقاط سقف عددی خواهد داشت .
۳/۳- نحوه پراکنش مراکز درخواست کننده جدید از سوی کارگروه می بایستی مشخص شود
۴/۳ در اخذ تصمیم برای افزایش مراکز و نحوه پراکنش آنها رعایت اسناد بالا دستی الزامی است.
انجمن صنفی معنقد است جزئیات این مصوبه باید مورد عنایت در هر تصمیمی قرار گیرد.

۴- انجمن صنفی معتقد است مدیریت وقت ستاد جناب آقای فیض بخش می بایستی با نص صریح قانون مصوب، نسبت به تشکیل کارگروه اقدام و ضمن مباحثات کارشناسی و با رعایت اسناد بالادستی و ظرفیت سنجی نیاز، نقطه جغرافیایی مورد لزوم را تعیین و در مرحله بعد نسبت به هرگونه فراخوانی اقدام می نمود.
۵- انجمن صنفی بر این باور است که فعالیتهای متمرکز در مراکز اسقاط یک فعالیت صنعتی است و می بایستی ضمن تدوین استانداردهای مورد لزوم صنعتی و ابلاغ آن، هر درخواست کننده ی جدیدی شرایط مرکز خود را با این استاندارد تطبیق داده و با سرمایه گذاری لازم و مناسب به این چرخه ورود نماید.بعلاوه مراکز کد دار قبلی نیز می بایستی در یک دوره زمانی محدود خود را با این استانداردها تطبیق دهند.
۶- انجمن صنفی معتقد است به مراکز کد دار فعلی نباید کد جدید داده شود.
۷- انجمن صنفی معتقد است که درخواست کنندگان می بایست دارای حسن شهرت و عدم سوءپیشینه باشند و بویژه کسانی که به نوعی در سالهای گذشته در این صنف فعال بودند باید خوشنام و از سوابق مثبت و روشنی برخوردار باشند.
۸- انجمن صنفی در صورت رعایت موارد فوق قانونا و منطقا نمی تواند با حضور صنعتگران و صاحبان سرمایه به این حرفه مخالفت نماید و با آن موافق است.
۹- انجمن صنفی معتقد است در خواست کنندگان جدید می بایستی از امکانات لازم و توانایی مالی مناسب برای ورود به این پروژه مثل ورود به هر پروژه دیگری برخوردار باشند . آیا برای تاسیس یک شرکت حمل و نقل نباید از زیرساخت های لازم برخوردار بود؟
با توجه به این که انجمن صنفی،کارگروه خودرویی و موسسه مهاب در همان دوران مدیریت آقای مهندس فیض بخش با امضا و تقدیم یک سند رسمی نظرات و طرح خود را در رابطه با افزایش مراکز اسقاط اعلام و در تمامی مکاتبات رسمی خود به صورت شفاف به همان موارد تاکید نموده اند و در اولین فرصت ممکن این سند را انتشار خواهد داد تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
درخواست کنندگان محترم
مراکز محترم فعال
فعالیت در هر حرفه و صنعتی باید در چارچوب ضوابط و قانون صورت بگیرد و انجمن صنفی نیز با حضور فعالان جدید اقتصادی با رعایت قوانین ، دستورالعمل ها ، استانداردهای لازم و سرمایه گذاری مناسب هیچ مخالفتی ندارد.
اما نکته مهم و قابل توجهی که در این میان وجود دارد آن است که کسانی که به طبل ضدیت انجمن با افزایش مراکز می کوبند بدون آن که هیچ اشاره ای به مطالب فوق بنمایند و این پروژه تبلیغاتی و دشمن تراشی را از پشت صحنه مدیریت می کنند کسانی هستند که اینک لزوم مراکز فعلی را هم انکار و مدعی اند این صنعت بایستی با چهار مرکز در چهار نقطه کشور مدیریت گردد.
در پایان معتقدیم که سرمایه گذاران و صنعتگرانی هم که قصد ورود به این عرصه را دارند مخالف اصلی توسعه و حضور مراکز غیر استاندارد و بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی هستند و با مراکز فعال فعلی هم عقیده اند.
انجمن صنفی آماده گفت و گوی رو در رو و حضوری با همه دوستان در زمینه های صدرالاشاره می باشد.

با احترام
رئیس هیات مدیره
جودی

همکاران ارجمند

با سلام

روز جاری از سوی انجمن صنفی نامه ای خطاب به جناب آقای سید وحید سعادت سرپرست محترم معاونت نوسازی در خصوص معرفی انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور به عنوان عامل اجرایی  ارسال گردید .

ذیلاً این متن به استحضار رسانده می شود :

20160203_110331

همکاران گرامی

با سلام

از سوی انجمن صنفی روز جاری نامه ای خطاب به ریاست محترم ستاد و سرپرست محترم معاونت نوسازی در رابطه با مشارکت صنف در نوسازی تاکسی تنظیم و برای آن مدیران محترم ارسال گردید .

ذیلاً این متن به استحضار رسانده می شود :

  (بیشتر…)

قیمت فلزات

اخبار صنعت

اخبار انجمن

همکاران ارجمند

مکاتبه انجمن صنفی مراکز اسقاط با ستاد حمل و نقل سوخت در خصوص مشکلات سایت نوسازین

ادامه مطلب »

اعضاء محترم

با عرض سلام به منظور بررسی موضوع مطرح شده در اردبیل ، روز سه شنبه ساعت ۱۵ جلسه ای در دفتر انجمن تشکیل خواهد شد . جناب آقایان پاشایی و کشاورز راساً می توانند برای حضور هر همکار مورد نظرشان ...

ادامه مطلب »
20151205_123159

اعضای محترم انجمن صنفی

به نام خدا اعضای محترم انجمن صنفی با سلام و احترام روز شنبه مورخه ۱۰/۱۰/۹۴ و دوشنبه مورخه ۲۱/۱۰/۹۴ فرصتی ایجاد شد تا مهم ترین مسایل و چالش های صنعت بازیافت خودروهای فرسوده را با آقایان مهندس کشاورزیان و نیکدار ...

ادامه مطلب »
20151205_123159

همکاران گرامی

با سلام به اطلاع همکاران محترم میرساند در تاریخ ۹۴/۱۰/۲۲ جناب سرهنگ روحی در خصوص مغایرت اطلاعات ثبت شده در فرم های تجمیعی نامه به مراکز ارسال کرده اند. متن این نامه به شرح ذیل است: اخیراً برابر بررسی های ...

ادامه مطلب »