اخبار انجمن

santafe

تثبیت تعرفه واردات خودرو صلاح نیست

ایسنا: در حالی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد این وزارتخانه برای تثبیت تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داده است یک کارشناس صنعت خودرو این اقدام را برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان می‌داند.

علی خاکساری اظهار کرد: برای بهبود عملکرد خودروسازان نیازمند کاهش تعرفه واردات خودرو در سال آینده هستیم. وی با بیان اینکه متاسفانه بالا بودن تعرفه واردات خودرو موجب ایجاد انحصار به نفع خودروسازان داخلی شده است، خاطرنشان کرد: انحصار باعث شده خودروسازان محصولات مربوط به سه دهه پیش را همچنان تولید کرده و با قیمت‌های بالا تحویل مصرف‌کنندگان دهند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که اگر در سال‌های گذشته تعرفه واردات خودرو در حد مناسبی کاهش می‌یافت انحصار خودروسازان داخلی کمتر شده و این شرکت‌ها مجبور می‌شدند در راستای افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود اقدام کنند. وی افزود: در حال حاضر خودروسازان توجهی به منافع مصرف‌کنندگان ندارند؛ زیرا مطمئن هستند هرچه تولید‌کنند به فروش می‌رسد؛ بنابراین برای رفع این مشکل چاره‌ای جز کاهش واردات خودرو در سال آینده وجود ندارد. خاکساری با بیان اینکه خودروسازان هزینه‌های سربار زیادی داشته و سوء‌مدیریت نیز باعث رشد هزینه‌های تمام شده تولید خودرو در کشور شده است تصریح کرد: کاهش تعرفه موجب می‌شود این شرکت‌ها هزینه‌های غیر‌لازم و بعضا ناشی از سوء‌مدیریت خود را کاهش داده و در راستای رقابت‌پذیری با خودروسازان خارجی حرکت کنند. این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: متاسفانه حفظ تعرفه واردات خودرو به‌دلیل حمایت از صنعت داخلی صورت می‌گیرد، اما عملا این هدف محقق نشده و تنها دستاورد تعرفه بالا تنبل شدن خودروسازان داخلی و ادامه روند نامناسب فعالیت آنها بوده است. هم‌اکنون تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور پایین و متوسط معادل

۴۰ درصد و با حجم موتور بالا معادل ۵۵ درصد است.

 

 

 

نامه ای به ستاد در مورد تاکسی

بسمه تعالی

جناب آقای فیض بخش

ریاست محترم ستاد و مدیریت حمل و نقل و سوخت

با عرض سلام

احتراماً گزارش ذیل در رابطه با وضعیت درآمد و هزینه یک دستگاه خودرو فرسوده تاکسی به شرح ذیل به حضورتان ایفاد می گردد: (بیشتر…)

نامه ای به ستاد در مورد قیمت فولاد

به نام خدا

جناب آقای مهندس فیض بخش

ریاست محترم ستاد مدیرت و حمل و نقل

با عرض سلام و احترام

به استحضار می رساند:

۱ – در طول سالهای گذشته همواره در مورد سود خالص و ناخالص لاشه یک خودرو فرسوده بحث و اختلاف نظر بوده است و از سوی انجمن صنفی کراراً تشکیل یک کمیته کارشناسی برای آنالیز یک خودروی فرسوده و تعیین قیمت فروش و درآمد حاصله از آن در وهله اول ، و محاسبه هزینه های مرکز اسقاط بر اساس میزان سرمایه گذاری ، و ورودی خودرو و نرخ تورم در وهله دوم با هدف پایان دادن به این مناقشه پیشنهاد می گردید که در کمال تاسف مورد موافقت مدیران وقت ستاد قرار نمی گرفت. (بیشتر…)

قیمت فلزات

اخبار صنعت

اخبار انجمن

حمایت از انجمن صنفی

به نام خدا اعضای محترم انجمن صنفی با عرض سلام واحترام روزهای ۵شنبه و جمعه بر روی صفحه وایبر انجمن صنفی پیرامون مهم ترین مسایل و مشکلات  صنفی و آسیب های جدی که ممکن است در آینده بر اثر اعمال ...

ادامه مطلب »

جلسه هیئت مدیره

به نام خدا اعضای محترم هیئت مدیره انجمن صنفی بازرسین محترم انجمن صنفی با عرض سلام و احترام موضوع:جلسه هیئت مدیره جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی در روز یک شنبه مورخه ۲۵/۰۸/۹۳ در محل دفتر انجمن راس ساعت ۱۴:۳۰ تشکیل ...

ادامه مطلب »

نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده افزایش نمی‌یابد

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور: نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده افزایش نمی‌یابد روزنامه دنیای اقتصاد – شماره ۳۳۴۱ تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ایرنا: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی از افزایش نیافتن نرخ مالیات برارزش افزوده درسال آینده خبر داد. علی ...

ادامه مطلب »

آغاز مجدد طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گروه خودروسازی سایپا

نمایندگی های محترم فروش و خدمات پس از فروش

ادامه مطلب »